Jump to content

GasparAKAShiggitay

Members
  • Content count

    901
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    22

GasparAKAShiggitay last won the day on January 15

GasparAKAShiggitay had the most liked content!

Community Reputation

134 Excellent

About GasparAKAShiggitay

  • Rank
    Seasoned Otaku
  • Birthday 01/19/1984

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brighton, MA (Neighborhood of Boston, MA)
  • Interests
    Anime (of course), computers and computer building... (finally got my new laptop!)

Contact Methods

  • AIM
    shiggitay
  • Facebook
    www.facebook.com/shiggitay
  • ICQ
    0
  • Twitter
    www.twitter.com/shiggity1

Recent Profile Visitors

3,407 profile views
  1. Your first Otakon

    YES ANOTHER My-HIME series fan! Great choice! Yeah the music is second to none, though I also enjoy the music in Shakugan no Shana, but I digress. Kajiura Yuki is a goddess when it comes to composing music! Her girl band Kalafina is great too! See them in concert if you can! I saw them in 2009 at Anime Boston and in 2014 I think ? at Anime Central!....
  2. Arcades thread the third

    You should get a Project Diva Future Tone machine! They're available for straight out purchase now apparently.
  3. Your first Otakon

    My first Otakon was in 2009, though I had been a fan since 2000 starting with Sailor Moon, THOUGH... I had been watching Pokémon since 1997 or so with my brother early AF on Saturday mornings. It was my second ever anime convention (first being Anime Boston 2009, only some months earlier). This year is gonna mark my 10th year anniversary at both AB and Otakon. I'm excited! See some of you at either or both!
  4. Hatsune Miku coming back in the USA!

    Yeah that's what I realized as well... Back in 2014 there were more perks, but oh well. Also, you're in for a treat. It's such a cool thing to see.
  5. Hatsune Miku coming back in the USA!

    I really wanted a VIP ticket for a change, but they sold out too quick/before I was ready to pay for it... so I got the one right below (the $75 one). I'm just happy I have a ticket... The last time I saw Miku and friends was back in 2014.. this is gonna be great.
  6. Hatsune Miku coming back in the USA!

    I got my ticket. Woop woop! Sent from my iPhone using Tapatalk
  7. Hotels

    I was a lucky one and I was able to book a room under noncon rates for Otakon 2018's dates at the Marriott Marquis, but I want to try and book a conrate room and then cancel the one I booked initially. Wish me luck guys!! Sent from my iPhone using Tapatalk
  8. Arcades thread the third

    Soooo my area Round 1 (Silver City Galleria, Taunton, MA, about an hour south, depending on how you drive from Boston area) finally has a Project Diva machine (I was super hyped to see it there...apparently it's been there for around 8 months, and no update to their social media? -_-). I was there recently, but their stupid "Aime Network" or w/e... their authentication network for the games, was down... but kinda up at he same time, as some of the machines worked.... like the DDR A machine they have, and various crane game machines. I was disappointed that I couldn't play and play horribly because I'm nowhere near used to the flat arcade button layout (for Project Diva), but I really wanted to play anyway. I know the charts for most of the songs since I have the PS4 port. At least now any time I trek down there I should be able to play given the network doesn't derp out again, and it's not during maintenance moments. That's a pseudo update, but actually before I close this out I just wanna share this news as well in case people don't know: convention arcade game provider Tokyo Attack has achieved the impossible. They were able to get or get the rights to not one but TWO (!!) Hatsune Miku Project Diva Future Tone Arcade cabinets! I'm super excited for that since they usually come to Anime Boston (coming up in late March 2018), Anime Central, and Otakon. I really hope they show up with those two machines (or at least one) at at least one of those three cons that I'm attending. OH I hope they show up at Anime NYC 2018 as well... but anyway at this point I'm just rambling.
  9. Overheard at Otakon 2017

    Okay haha I thought you were getting annoyed with my comparisons there... And yeah NYCC is super super Industry heavy... I don't like that feel. Also, the Javits Center is laid out like that... more for trade shows than regular convention style events like Otakon. I think that's what I was trying to get at as well.
  10. Overheard at Otakon 2017

    Good points. I didn't mean to come across as elitist, if I did. And yeah I have been in the dealer's room at Otakon. I've been attending since 2009. To me it feels like a huge retail hall, and not really tradeshow-y. NYCC for me feels the opposite... it's hard to explain it really. Again, sorry for coming across as elitist, but as you said yes I don't like American comic books/their characters as much as I do the Japanese counterparts (manga/anime etc). Anyway, this thread is for what we overheard at Otakon 2017. Sorry for derailing your thread.
  11. Overheard at Otakon 2017

    The ignorance thing. To me an anime convention should consist of Japanese guests and stuff that revolves around anime and video games. Comicons generally have more of a tradeshow feel for me... at least when talking about say, NYCC.
  12. Anime NYC Nov 17-19, 2017. Anyone here going?

    I just made a Discord server for ANYC! Join at your leisure! https://discord.gg/frAVJTz
  13. Overheard at Otakon 2017

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ What s/he said. Sent from my iPhone using Tapatalk
  14. Anime NYC Nov 17-19, 2017. Anyone here going?

    Yeah I missed it this year... Next year though I'mma be there! Sent from my iPhone using Tapatalk
  15. Overheard at Otakon 2017

    Ugh I hate ppl comparing anime conventions to comic conventions... Are they similar? Sure, but not the same.. >_>;;
×